torsdag 11 september 2014

Stop motion

 
Material
 
1.Fotografera 2. Ritplatta 3. Tidningar 4. sax
5.Importera bilder till datorn 6.Öppna imovie (eller annat redigeringsprogram)
7.Lägg in bilderna genom att importera från skrivbordet.
8.Ta bort ken burn effekten 9.För att ändra hastighet på bilderna, tryck på justera
10.För att lägga in eventuell ljudeffekt markera ett ljud och dra till projekt bläddraren
11.För att ändra hastighet gör på samma sätt som med bild.
12.Dela till fil mp4


 


Vi valde efter tips från Peter att kombinera collage och stop motion. Efter dagens slut gick jag och Erika för hämta resetisdningar till vårt stop motion projekt. Dagen efter träffades vi igen för att bestämma vad vårt budskap i animationen skulle ha.
Vi hade många tankar och idéer men hade svårt att bestämma oss så vi lät det växa fram. Efter tag bestämde vi oss budskapet "Earth belongs to the animals"

Vi har valt att arbeta med digitalkamera främst för att få en bra bildkvalité men det är också helt ok att använda telefonen till detta. Vi använde i imovie för redigering men vi har även tittat på stop motion recorder appen dock valde vi att inte använda den till detta.

Vårt fokus är utrotningshotade djur. Här fick jag en större inblick på vilka djur som är utrotningshotade idag och varför djuren är det. En av många anledningar är för att klimatförändringen. Vilket vi har gestaltat i att träden faller samt genom blinkade varningslampor.
 
Det som var klurigt för mig var den tekniska delen i imove samt att arbeta med kameran. Då jag inte är van att använda dessa redskap. Dock tycker jag att det är ett roligt sett att arbeta i och prövar gärma detta igen. Främst för att jag och Erika hade ett bra samarbete och att hon hjälpte mig med sin erfarenhet inom det tekniska.
 
 
Resultatet av vår stop motion. Dock fick jag/vi inte projektet i bild.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar