lördag 27 september 2014

Workshop och seminarium foto och berättande



Workshop och seminarium-foto och berättande


25.9-14 testade vi på att använda kamera på hdk.
Vilket var väldigt roligt och något som jag inte är allt för bekant med.
Men kan säga att efter några övningar som vi fick testa på fick jag mersmak.
 
 
Tänka på innan man fotografera
- Att vi läser bilden från vänster till höger
- Balansen i bilden
- Dramatik i bilden

Efter seminariumet fick vi två uppgifter som vi skulle göra på egen hand.
Första uppgiften var att ladda ner en bild från en bloggare och sedan posera
likadant.

Kan inte påstå att detta var en natulig pose för mig att bli fotograferad i.
Kan också bero på att jag inte tycker om att bli fotograferad heller
och att den bild togs i trapphuset på hdk vilket gjorde att kände sig lite stressad.

Bilden är hämtad från www.kissis.se





Nedanför är två foton från min och Hannas berättalse.
Här skulle vi fotografera en berättelse utifrån tre bilder.

Ett givet val är att träd.
Något som jag tycker är ett fint motiv att fotografera.







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar