lördag 18 oktober 2014

Fler assignment

 
Det blev ett till. Blev så inspirerad av våra assignment i veckan att jag ville forsätta. Dock blev det inget från häften. Utan ett alldeles egen förlag med kärlek givetvis. Oklart att just det assignment blev dagens uppgift att utföra. Men tänker att det kan väl aldrig bli för mycket av kärlek?! Så uppgiften jag gav till mig själv heter att sprida kärlek.

Det blev vad jag hade här  hemme vilket resulterade i en masssa ståltråd som jag formade till tre hjärtan. Jag har använt en tunnare silvrig ståltråd i mitt första hjärta sedan har jag valt att använda en lite tjocka stråltråd som är svart. Det sista hjärtat valde jag att använda garn runt ståltråden för att skapa kontrast till de två andra.
En annan idé kan vara att sprida ut mina hjärtan på fler träd än bara ett men jag blev så förtjust i just detta trädet att jag inte vill separera de. Tanken var också att de ska symbolisera kraften tillsammans.


 
 


Dikten representerar något pågående.
 
Hatets kraft kommer inte att hjälpa dig någon vart.
Men förlåtelsens kraft visar sig i kärleken,
och den kan förändra ditt liv till det bättre.
- Paulo Coelho

2 kommentarer: