söndag 12 oktober 2014

Bildanalys

 
Vi fick i uppgift att skapa en egen posters där alla fick olika slags omslag att göra.
Jag fick som uppdrag att skapa en posters idé för ett nyöppnat Spa i Varberg som kommer att öppna 2015. Det skulle även vara en särskild inriktning på hav och vatten. Men även ett familjespa och till stor del servera vegetariskt mat.
 
Vi fick välja olika material till att forma vår posters men jag valde vid detta tillfälle att använda mig av tidningar. Dock hade det varit roligt att använda fler material men jag valde som sagt att skriva med penna och klippa ut från tidningar.
Det kan annars vara ett roligt och lärorikt arbetsätt med barn.
 
Så här blev min posters när jag var klar. Det var helt ok, men som jag tidigare nämnde finns det fler alternativ att skapa en poster än det jag valde att utgå från.
Min tanke var att det skulle en ganska enkel struktur på det hela samt att jag inte ville ha för mycket detaljer på den. Dels för att jag förknippar Spa med en enkelhet för att skapa ett lugn, men också för att det blir mer harmoni i min bild om de inriktingar som stod på lappen får den största platsen.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar