fredag 31 oktober 2014

Veckoreflektion

 
Efter handledningen i måndags med catta har jag bara försökt arbeta vidare med mitt gestaltningsprojekt. Måste säga att det känns och kändes bra att inte vara fövirrad över detta. Vilket som Fredrik utttryckte det i måndags "ovanligt att du inte är fövirrad jonna som brukar vara det" hahah! oklart Fredrik vad du menar : )) men kan bara hålla med. Kanske kommer eller så gör det inte det. Men allt har gå går och har gått väldigt bra. Dock oklart om jag inte borde ha vilat mer  för nu sitter jag här i slutet av veckan med muskelspänning i nacke och rygg. För att jag inte har vilat upp mig tillräckligt från förkylningen och hostan. 
 
 Jag har fortsatt att försöka sätta ord på vad jag känner och varför i min skissbok. Väldigt rogivande och en lättnad för själen att få skriva av sig. Jag har även provat på att skapa med och utan musik. Det jag märker är att jag arbetar bättre utan musik än med. Jag upplever att processen blir mer levande och mina känslor helt får komma fram utan att bli påverkad av vad jag lyssnar på. Jag har även denna
veckan använt en lite mindre spadel när jag har lagt på limmet samt lekt lite med hur jag vill att limmet skall ligga. Dettta för att få ut så mycket känslor som möjligt från kroppen. En annan reflektion som jag märkt är att oljepastellkritor skapar ett starkare uttryck när det kommer på pappret än vad kol gör. Då kol skapar och ger en gråa nyans på pappret. Eftersom jag vill utgå från ett mörkt samt svart intryck är oljespastellkrititan mer efftekfullt material att använda.

När jag stod över mina verk insåg jag att något saknades på två av dem. Det kändes som att jag inte riktigt var helt färdiga som jag trodde. Jag la därför till lite mer oljepastell på pappret för att se vad det gav mig och papret för effekt inombord. Måste säga att det kändes som att jag kunde lita på min intuition. För där och då kom en idé om att lägga till ytterligare en färg för att se vad det ger för känlor i mitt undermedvetna. Jag tänker mig en stark färg för exposion för att representera händelsen som jag utgår från i mitt gestaltningsprojekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar