lördag 25 oktober 2014

Gestaltnings arbete

 
I veckan
 
I tisdags träffades jag,Hanna,Erika och Kassandra i skolan för att diskutera och inpirera varandra  om vårt kommande gestaltande arbete som kommer ske nu under det närmaste veckorna. Ett mycket givande och mysiga samtal om vad vi ska göra men också idéer från varandra för att finna ännu mer inspiration till arbetet. Efteråt gick jag och Hanna vidare till in-ex för att köpa material som kan tänkas behövas för att komma igång. Alltid kul att gå in där och det finns ju hur mycket som helst som man skulle vilja köpa där inne. Så visst var jag igång efter både vårt samtal och efter in-ex.
 
Mitt gestaltnings arbete kommer utgå från en händelse som sker nu och som påverkar hela min familj. Där jag kommer försöka sätta ord för vad för slags känslor jag känner och varför. Men också om jag med hjälp av färg sätta ord på/hitta fram något undermedveten hos mig själv som gör det möjligt att komma framåt.
 
Min process i abstrakta motiv.
 


2 kommentarer: