tisdag 18 november 2014

Åter igen på Röda sten

Idag fick jag åter igen hänga på när Erika skulle spraya på röda sten. Dock hade även jag med mig spray för att testa på väggen. Under vår bilfärd såg Erika att lastbilen framför oss hade liknande mönster som jag skapar med kolen. Så inspirerande och kul att se sina mönster i vardagen.
 
 
Meningen var att jag ville återskapa mitt abstrakta skpapande på väggen som jag har gjort på papper samt även skapa på större och andra material som jag tidigare använt. Måste säga att det väldigt roligt att spraymåla och blev lika exalterad som sist. Dock väldigt kallt så man frös och blev stel hela kroppen under tiden man stod där. Lite svårt att koncentrera sig får jag säga.
 

Resultatet blev såhär. Lite oklart vad jag egentligen tycker om slutprocessen. Fick frågan av Erika varför jag inte tycker om denna lika mycket som jag gör med det jag skapat hemm. Då det är liknande abstrakt som på papper fast på en vägg. För mig handlar det om en kontroll och en känsla i mitt undermedvetna som kommer fram. Det kommer fram en känsla av ångest som gör att jag inte kan pressa mig själv att forsätta om det inte känns "rätt". För mig är det viktigt att känslan finns där redan från början under preocessn fram till sluten.
 

 
En närbild på spraymålningen. Älskar mönstret som skapas när det bara få vara
 


1 kommentar: