fredag 14 november 2014

Röda sten

 
I tisdags var jag på äventyr med Erika på röda sten. Hon hade nämligen gjort en skiss hemma som hon sedan ville spraymåla där och givetvis ville jag vara med för att mingla lite. Det första som skulle göras var att grunda väggen. Väldigt roligt måste jag säga och ett skönt sätt att få utlopp i sitt inre. Även om det också var påfrestastande så kände jag likheter med att arbeta med kolen genom att känslan i det undermedvetna kändes detsamma. Måste säga att jag tycker att det är roligt att få följa med Erika när hon spraymålar. Vid nästa tillfälle tänkte även jag spraya på väggen och sätta mitt gestaltningsarbete på en väg istället för på papper. Ska bli spännande.
 
Men som Erika har nämnt i sitt blogginlägg blev det inte riktigt som hon hade planerat. Det blev en grundad väg men sen blev det stopp. En annan kille stod nämligen där och sprayade när vi kom tillbakat efter en runda på stan för att låta färgen torka. Eftersom det inte blev något sprayande för vår del blev det istället en tolkning av mina känslor på papper
 
 



1 kommentar:

  1. bästa tolkningarna. Jag är så glad att du hänger med mig på mina äventyr. kärlek!

    SvaraRadera