söndag 16 november 2014

Veckoreflektion

 
I måndags var det dags för handledning igen. Fick förslag från Peter om att försöka komma ifrån In-ex och satsa på att skaopa större än vad jag har gjort innan. Så i tdisags när jag följde med Erika på Röda sten åkte vi till Ikea för att köpa en ritrulle att skapa på istället. Måste erkänna att det känns inte riktigt lika givande som med pappret som jag tidigare använt. Det känns inte som att jag har någon kontroll på rullen vilket gör att blir lite stressad i mitt undermedvetna. Jag vill även forsätta jobba med rullen för att se vad det gör med mig samtidigt vad det skapar för känslor i mitt undermedvetna. Då gestaltningsarbetet har haft många positiva inverkan på mitt inre vill jag inte gå tillbaka till mitt tidigare materal enbart för att detta materialet inte "passar mig" Men kanske är det så att jag gärna vill att känslan av att vara och bli tillfredställd ska vara kvar då situatinen idag är något bättre än vad den varit. Så jag kör på och skriver ner och reflekterar över mina tankar och känslor som mitt skapande ger men också för vad ritrullen gör med mig.
 
 
Har inte enbart använt den svarta oljepastellkritan i veckan utan även testat på de andra färgerna på ett större material såom på en duk. Måste säga att jag blev himla exalterad och nöjd över hur det blev. Så härligt när det är skapandet som visar vägen och processen sker naturligt utan att man behöver tvinga fram något.
 


2 kommentarer:

  1. Ska bli roligt och få höra hur du gör dina konstverk. Är så nyfiken! Väntar med spänning till redovisning då man får se "allas" projekt!

    SvaraRadera