tisdag 18 november 2014

Lite skisser och reflektioner i veckan

Blir lite manisk när jag håller på med dessa skisser. Det går så fort och jag vill bara göra mer mer och mer hela tiden. Jag älskar känslan av att bara gå in i djupet och slippa tänka på allt runt omkring. Jag stänger liksom av tills jag känner att jag kommer tillbaka och där och då skriver jag ner orden som jag lagt på skapandet i ord. Då får det vara kaos runt mig och jag använder det jag får tag på och har framme på bordet som redskap för mitt abstrakta skapande. Det är intensivt och allt ska gå eller går iallafall väldigt fort. När jag är  klar med en skiss river jag ut den och forsätter sedan på nästa och sedan bara det får forsätta tills jag är så trött att jag inte orkar forsätta mera. När dessa skisser skapas vill jag gärna ha musik också där bara en låt spelas om och om igen. Efteråt forsätter jag att släppa ut mer känslor genom att städa ur för att göra mig klar i det undermedvetna.
Har reflekterat över att jag mer dras till att vilja använda rosa och väldigt intenisv sådan när jag ska spraymåla eller skapa mina skisser. Brukar absolut inte vanligtvis använda rosa vare sig i kläder i hemmet eller i färgskala när jag skapar annars så det är intressant upptäckt som jag gärna reflekterar mer över. Då det är oklart varför jag gärna vill använda just den intensiva rosa färgen.




 


1 kommentar: